حیوانات خانگی دوست داشتنی

بلاگ حیوانات خانگی دوست داشتنی ، شما را با انواع حیوانات خانگی آشنا خواهد کرد

حیوانات خانگی دوست داشتنی

بلاگ حیوانات خانگی دوست داشتنی ، شما را با انواع حیوانات خانگی آشنا خواهد کرد

بررسی کامل و مشخصات نژاد گربه اسکاتیش فولد

گربه اسکاتیش فولد


مهم ترین ویژگی که در گربه اسکاتیش فولد میتوان بر شمرد چهره همچون جغد اوست که در دید اول با چشمان گرد درشت بینی کوچک و خمیده و سر گرد و گردن کوتاه حتما شما را به یاد جغد می اندازد. نکته دیگری که در این گربه جلب توجه زیادی میکند گوش های اوست که در برخی ار این گربه ها کا دچار نقص در ژن خود شدند تا شده و از پشت و یا جلو چین خورده است. گاهی این چین خردگی به دو بار نیز میرسد که در این صورت گوش تا روی پیشانی پایین می آید.

بدن این گربه گرد و پا هایی متوسط با دمی متوسط یا بلند ولی باریک دارد. پوست آن دو لایه و بسیار ضخیم است.

اندازه اسکاتیش فولد

طبق استاندارد این گربه متوسط و وزن آن بین 3 تا 6 کیلوگرم است.

طول عمر اسکاتیش فولد

این گربه در صورت زندگی در شرایط مساعد 10 تا 15 سال زندگی میکند.

انواع اسکاتیش فولد

اسکاتیش فولد در 2 نوع دیده میشود: اسکاتیش فولد کوپاری و اسکاتیش مو کوتاه است. کوپاری گونه مو بلند از اسکاتیش فولد است و اسکاتیش موکوتاه نامی است که به بچه گربه هایی با گوشهای راست ایستاده به جای تا خورده داده شده است.

بهداشت اسکاتیش فولد

اگر گربه شما مو های بلندی دارد برس کشیدن روزانه آن را توصیه میکنیم در غیر این صورت هفته ای یک بار نیز کفایت می کند. نظافت و حمام آن نیز هفته ای یک بار توصیه میشود.

این گربه رژیم غذایی خاصی ندارد اما مانند تمام گربه ها باید مراقب تغذیه او باشید تا دچار اضافه وزن نشود. هر چند که اسکاتیش به طور طبیعی گرد و کوتاه است اما اضافه وزن زیاد نیز برای آن خطرناک است.

سلامتی اسکاتیش فولد

نکته حائز اهمیت برای سلامتی اسکاتیش که در بالاتر ذکر شد مراقبت از گوش هاست در برابر عفونت. نکته ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که پرورش دهندگان باید آن را با گربه ی غیر هم نژاد خودش جفت بیاندازند.

وقتی آنها را با هم جفت بیاندازند 4 بچه خواهند داشت که 3 تای آنها تا خوردگی گوش را به ارث میبرند. و همچنین ممکن است دچار ناهنجاری های دیگر از جمله کوتاه و سفت شدن عضلات پا و دم نیز شوند که مرتبط با جوش خوردگی مهره هاست. که کیفیت و طول عمر این گربه را کم می کند.

برای مطالعه بیشتر در مورد گربه اسکاتیش فولد روی لینک زیر کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.