حیوانات خانگی دوست داشتنی

بلاگ حیوانات خانگی دوست داشتنی ، شما را با انواع حیوانات خانگی آشنا خواهد کرد

حیوانات خانگی دوست داشتنی

بلاگ حیوانات خانگی دوست داشتنی ، شما را با انواع حیوانات خانگی آشنا خواهد کرد

سگ ها چرا گربه می کنند ؟

در این بلاگ تصمیم گرفتم که در مورد اینکه آیا سگ ها گربه می کنند ؟ صحبت بکنیم. این مقاله کاملا علمی می باشد و نوشته شده توسط تیم هاپ میو می باشد. 

قبل از هر چیزی بهتر است برای شما آشکار سازم که سگ ها ، موجودات وفادار ، صمیمی و احساساتی هستند. گهگاهی ممکن است که سگ خود را در حال گریه کردن ببینید یا اینکه چشم های آن  آبکی باشد.

انسان ها یکی از مهم ترین دلایل گریه کردنشان ، دلایل عاطفی است ولی سگ ها اینگونه نیستند.

سگ ها وقتی شاد هستند یا غمگین برای بیان احساسات خود ، با چرخاندن دم اعلام ابراز احساسات می کنند. و همچنین آن ها برای ابراز عواطف خود می توانند گوش های خود را به عقب بکشند.

 

آلرژی یکی از علت های گریه سگ

درست مثل انسان ها ، سگ ها هم آلرژی دارند. این آلرژی اغلب به صورت فصلی رخ می دهد یا ممکن است توسط عوامل دیگری رخ دهد. موادی مثل مواد شوینده و مواد افزودنی غذایی برای آلرژی سگ بسیار محتمل هستند.

اگر شما معتقدید که علت گریه سگ شما آلرژی می باشد ، حتما او را نزد یک دامپزشک ببرید و علت آن را از پزشک بپرسید تا مطمئن شوید.

 

مسدود شدن دریچه های اشک چشم سگ

سگ ها نیز همانند انسان دارای مجرای اشک هستند ،که کمک فراوانی به سلامت و شادابی چشم سگ می کند. مجرای اشک سگ مایع را از قسمت هایی همانند بینی و گلو گرفته و به قسمت چشم می برد..

وقتی که مجرای اشک مسدود می شود مایع از چشم سگ سرازیر می شود که در حالت عادی ما می فهمیم که سگ در حال گریه کردن است. ولی علت اصلی اشک سگ مسدود شدن مجرای اشک است که در اصطلاح علمی اپی فوریا ( epiphora ) نامیده می شود.

سگ هایی که اپی فوریا دارند اغلب پوست اطراف چشم آنها مرطوب است و مایل به قهوه ای یا قرمز هستند که باعث سوزش  و قرمزی چشم سگ می شود. در این حال حتما سگ خود را یه دامپزشک ببرید تا از سلامت آن آگاه شوید.

برای مطالعه ادامه مقاله روی لینک زیر کلیک کنید :

آیا سگ گریه می کند ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.