حیوانات خانگی دوست داشتنی

بلاگ حیوانات خانگی دوست داشتنی ، شما را با انواع حیوانات خانگی آشنا خواهد کرد

حیوانات خانگی دوست داشتنی

بلاگ حیوانات خانگی دوست داشتنی ، شما را با انواع حیوانات خانگی آشنا خواهد کرد

چگونه می توانیم گربه سالمی داشته باشیم ؟


گربه خانگی حیوانی مرموز و اسرار آمیز است که افراد بسیاری تمایل دارند از آن به عنوان یک حیوان خانگی نگهداری کنند. این حیوان ملوس و زیبا می تواند با حرکات خود باعث انبساط خاطر صاحب خود شود. ما در این مطلب قصد داریم به افرادی که قصد نگهداری از گربه را دارند کمک نماییم تا با رعایت اصولی این کار را به بهترین شکل انجام دهند و از گربه خانگی خود لذت ببرند.


 فراهم‌ کردن‌ وسایل‌ اولیه‌ 

پیش‌ از آوردن‌ گربه‌ به‌ منزل‌ بهتر است‌ وسایل‌ زیر تهیه‌ شده‌ باشد. ظرف‌ آب‌ و غذا، محل‌ خواب‌، قفس‌ محل‌ گربه‌،برس‌، جعبه‌ برای‌ بچه‌ گربه‌، ظرف‌ یا سینی‌ شن‌ (جهت‌ دفع‌ ادرار و مدفوع‌) و یک‌ گلدان‌ چمن‌ یا گیاه‌ غیر سمی‌ (درصورتیکه‌ گربه‌ شما همیشه‌ داخل‌ است‌). ظرف‌ آب‌ و غذا: بهتر است‌ فلزی‌ باشد و هر روز شسته‌ شود.  


خاک گربه

 اولین بار که قرار است گربه شما وارد خانه شود مهمترین نکته خاک است. پس از قبل خاک گربه رو آماده کنید و برای همیشه جای مشخصی برای آن در نظر بگیرید. انتخاب ظرف مناسب برای خاک گربه اهمیت دارد چون باعث می شود که خاک بو نگیرد و به خوبی هوا بخورد و از طرفی وقتی حیوان مشغول کندن خاک است به بیرون پاچیده نشود. 




چمن‌ داخل‌ خانه

 اگر گربه‌ همیشه‌ داخل‌ خانه‌ است‌ برای‌ جویدن‌ باید گیاه‌ در دسترس‌ داشته‌ باشد. علف‌ منبع‌ فیبرخوب‌ برای‌ گربه‌ است‌. ضمنا برای‌ گربه‌های‌ مو بلند که‌ ممکن‌ است‌ کلاف‌ مو در معده‌شان‌ تشکیل‌ شود می‌تواند بعنوان ‌قی‌آور عمل‌ کند. 


محل‌ خواب‌

 گربه‌ نسبت‌ به‌ سگ‌ به‌ جای‌ راحت‌تری‌ نیاز دارد که‌ از سرما و رطوبت‌ زیاد مصون‌ باشد.


 کنده‌ کوچک‌ جهت‌ پنجه‌ کشیدن

 گربه‌ برای‌ تیز کردن‌ پنجه‌های‌ خود عادت‌ به‌ پنجه‌ کشیدن‌ دارد. بهتر است‌ یک‌ وسیله‌ برایش‌ فراهم‌ کنید در غیر اینصورت‌ به‌ مبلمان‌ و فرش‌ شما ممکن‌ است‌ آسیب‌ وارد نماید. 


جابجایی گربه 

برای جابجایی گربه تان حتما باید باکس مخصوص حیوانات داشته باشید. این باکس ها از تمامی پت شاپ ها و حتی کلینیک ها قابل خریداری هستند. هیچ گاه برای بیرون بردن حیوان از خانه او را در بغل نگیرید چون هر قدر هم که حیوان شما آرام باشد باز هم در شرایط جدید هیجان زده یا وحشت زده می شود و عکس العمل های او قابل پیش بینی نیست. 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.